Blog schrijven

 

 

Waarom schrijven mensen een blog?

Elke persoon heeft zijn of haar eigen reden om te bloggen. Misschien schrijf je een blog omdat je geïnteresseerd bent in nieuwsartikelen, sport, mode, onderwijs , politiek, koken ... de lijst gaat maar door en door.

Ik heb zo mijn redenen waarom ik graag schrijf over verschillende onderwerpen wanneer ik er zin in heb, en dat is meestal elke dag.


Een van de belangrijkste redenen waarom ik een blog schrijf is omdat het leuk is . Het maakt niet uit in wat voor stemming ik ben - als het op creativiteit aankomt, is er echt geen plafond als het gaat om hoeveel plezier je kunt hebben in het verwoorden van gedachten. Een blog schrijven is zeker therapeutisch!

Een andere reden waarom ik deze blog wil blijven schrijven (in naast plezier hebben) is omdat ik beter wil worden in schrijven.

Ik studeer momenteel public relations en marketing aan de universiteit van Mount Olive. Het is mijn droom om in de entertainmentindustrie te werken (vooral bij TV, radio, of tijdschriften), dus natuurlijk is PR/marketing een goede start voor mij.

Het schrijven van deze blog helpt me verschillende soorten communicatie te oefenen - of het nu typevaardigheden zijn, onderzoeksvaardigheden, communicatie met lezers... eigenlijk alle soorten communicatie! En dat allemaal terwijl ik ook nog plezier heb :)

Als onderdeel van mijn studie volg ik verschillende journalistieke cursussen waarbij ik elke week nieuwsartikels moet schrijven over toegewezen onderwerpen. Dit heeft me geholpen om nog meer vertrouwen in mijn schrijfvaardigheden te krijgen dan ik al was -en dat zegt veel!

Nadat ik zoveel nieuwsartikelen had geschreven, merkte ik dat ik steeds meer geïnteresseerd raakte in het onderwerp en er meer over wilde leren. Het was als een verslaving: zodra ik klaar was met een artikel, wilde ik er nog een schrijven en nog een en nog een....

Ik realiseer me net dat dit een beetje klinkt als mijn blog. Zodra ik klaar ben met een blogpost, wil ik er nog een schrijven - of misschien wel 10 posts :)

Het punt van al dit gebazel is dat bloggen leuk is! Of je nu jong of oud bent, man of vrouw, blogger of schrijver .... schrijven over verschillende onderwerpen kan je eindeloze mogelijkheden voor creativiteit geven. De belangrijkste reden waarom de meeste mensen een blog willen schrijven is omdat ze willen dat anderen het lezen .Dus als je erover denkt om een blog te schrijven, doe het gewoon!

Wat is er beter dan plezier hebben terwijl je iets nieuws leert?
Hartelijk dank voor het lezen van deze blogpost. Ik hoop dat je het leuk vond en iets nieuws hebt geleerd :)

Bloggen is de laatste jaren uitgegroeid tot een van de populairste online activiteiten, met duizenden - zelfs miljoenen - blogs over elk denkbaar onderwerp. Sommige mensen schrijven hun eigen blogs voor hun plezier, terwijl anderen ze gebruiken om verkeer naar hun websites te leiden of producten te promoten. Je kunt je eigen blog beginnen in minder dan 5 minuten! Als je nog niet hebt gelezen hoe je een blog moet beginnen, bekijk dat dan eerst! Maar voor je begint, neem wat tijd om na te denken over waarom u uw blog wilt beginnen en wat u ermee hoopt te bereiken. Door een duidelijk doel voor ogen te hebben, kunt u ervoor zorgen dat uw blog succesvol zal zijn en de doelen zal helpen bereiken die u voor uzelf hebt gesteld. Veel succes!

Het plezier van een blog schrijven

  Waarom schrijven mensen een blog? Elke persoon heeft zijn of haar eigen reden om te bloggen. Misschien schrijf je een blog omdat je geïnteresseerd bent in nieuwsartikelen, sport, mode, onderwijs, politiek, koken ... de lijst gaat maar door.    Ik heb zo mijn redenen waarom ik graag over verschillende onderwerpen schrijf wanneer ik daar zin in heb, en dat is meestal elke dag. Een van de belangrijkste redenen waarom ik een blog schrijf is omdat het leuk is. Het doet niet als werk voelen omdat ik altijd schrijf over dingen die me interesseren of onderwerpen die ik cool vind. Het is een beetje alsof ik mijn eigen tijdschrift (of blog, whatever....) maak. Een andere reden waarom ik deze blog wil blijven schrijven (naast het plezier) is omdat ik beter wil worden in schrijven.

Reacties

Populaire posts van deze blog

seo cursus

seo zelf doen

keukenmessen